Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Köpvillkor

 

Om Lampoteket

Välkommen till Lampoteket! Vi är en del av Raincloud AB, med säte i Jönköping. Har du frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss via e-post. Ange gärna ditt ärende och dina kontaktuppgifter så återkommer vi så snart vi kan.


Beställning

När du slutför en beställning hos oss får du en orderbekräftelse skickad till din e-post. Där hittar du detaljer om din beställning, inklusive produkter, pris, och leveransuppgifter.
Om du inte får någon orderbekräftelse kan det bero på att du angett en felaktig e-postadress. Kontakta oss i så fall, så hjälper vi dig att lösa problemet.

Säljaren kan kräva betalning för varan från det att den skickats från säljaren till köparen.

Om köparen använder kredit- eller betalkort för betalning kan säljaren reservera köpeskillingen på kortet vid beställning. Kortet debiteras samma dag som varan skickas.

Vid betalning med faktura utfärdas fakturan till köparen när varan skickas. Betalningsfristen framgår av fakturan och är minst 14 dagar från mottagandet. Köpare under 18 år kan inte betala med efterföljande faktura


Leverans

Vi arbetar för att du ska få dina varor så snabbt som möjligt. Normalt är leveranstiden 1–3 arbetsdagar. Beställningar som görs under helger skickas nästkommande vardag.
Om det uppstår en försening, och du inte fått information om detta från oss, är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst.


Priser

Alla priser på vår webbplats är inklusive moms. Vi gör vårt bästa för att priserna ska vara korrekta, men vi reserverar oss för eventuella tryckfel eller prisändringar på grund av faktorer utanför vår kontroll.


Ångerrätt

Som kund har du enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit dina varor.
För att nyttja ångerrätten ber vi dig att:

  • Kontakta oss via e-post och meddela ditt namn, ordernummer och vilka produkter du vill returnera.
  • Returnera produkterna i oförändrat skick och i originalförpackning.

Du står själv för returfrakten. När vi mottagit och kontrollerat returen återbetalar vi beloppet för produkterna. Om produkten är använd eller skadad kan vi göra ett avdrag för värdeminskning enligt lagen.

Undantag från ångerrätten:
Ångerrätten gäller inte:

  • Produkter som tillverkats specifikt efter dina önskemål.
  • Förseglade varor som av hälso- eller hygienskäl inte kan återlämnas om förseglingen brutits.

Reklamationer och klagomål

Vi kontrollerar alla produkter innan de skickas till dig. Om en vara ändå skulle vara defekt eller felaktig vid leverans, ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt.
För att reklamera en produkt:

  1. Skicka ett e-postmeddelande med ditt namn, ordernummer och en beskrivning av felet.
  2. Vi kommer att hantera ärendet och ge dig instruktioner för retur.

Om din reklamation godkänns står vi för returfrakten och erbjuder dig en ny vara, reparation eller återbetalning enligt gällande konsumentlagstiftning. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.


Ansvarsbegränsning

Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå till följd av användning av våra produkter. Vi tar heller inte ansvar för förseningar eller fel som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll (force majeure).


Produktinformation

Vi gör vårt bästa för att ge en korrekt beskrivning av våra produkter. Färger och detaljer kan dock skilja sig något beroende på skärminställningar och upplösning.


Information om cookies

Vi använder cookies på vår webbplats för att förbättra din upplevelse. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och används för att anpassa innehåll och funktioner. Du kan välja att stänga av cookies i din webbläsare om du föredrar det. Mer information finns på Post- och Telestyrelsens hemsida.


Personuppgifter

Vi följer GDPR och värnar om din integritet. Dina personuppgifter används endast för att hantera din beställning och ge dig bästa möjliga service. Vi delar inte dina uppgifter med tredje part, förutom när det krävs för att genomföra din beställning (exempelvis fraktbolag eller betalningsleverantörer).

Du har rätt att:

  • Begära ett registerutdrag över vilka uppgifter vi har om dig.
  • Begära rättelse av felaktiga uppgifter.
  • Begära radering av dina uppgifter (med undantag för vad som krävs enligt lag, exempelvis bokföringslagen).

Ändringar av köpevillkoren

Vi förbehåller oss rätten att uppdatera dessa villkor. De senaste villkoren finns alltid tillgängliga på vår webbplats.


Tvistlösning

Om en tvist uppstår följer vi rekommendationer från ARN. Du kan även använda EU-kommissionens plattform för tvistlösning online: http://ec.europa.eu/consumers/odr.